vineri, 24 octombrie 2014

Sanatate in si langa bucate


   Acum doua zile am dezbatut termenii: vegan si vegetarian si am constatat ca se fac destul de multe confuzii in ceea ce priveste cele doua stiluri de viata (alimentare). Pe scurt:
VEGANul consuma de toate, exceptand produsele de origine animala (inclusiv produsele lactate); in plus, nu foloseste imbracaminte de piele, matase ori lana;
VEGETARIAN-ul elimina carnea, dar include in dieta sa lapte, branza, oua, iaurt. Exista si lacto-vegetarieni  (nu consuma oua), ovo-vegetarieni (nu consuma lactate, dar mananca oua), lacto-ovo-vegetarienii sunt cei care consuma si oua si produse lactate.
   Astea fiind clarificate, raman cu convingerea ca stilul de viata adoptat de fiecare in parte tine strict de sanatate (de imbunatatirea si mentinerea ei); jos palaria pentru persoanele ce au reusit sa renunte total la produsele daunatoare...caci da, desi sunt consumator infocat de...de toate, sunt constienta de riscurile alimentatiei din ziua de azi.
   Imi place sa gatesc si cochetez de multe ori cu retete mai simple ori mai sofisticate din sfera vegetariana. Un preparat extrem de apreciat in familia noastra este acesta:
Vrea cineva reteta?
Iata cat este de simplu:
Pionii sunt: 4 catei de usturoi zburdalnici, striviti usor, o cana plina de ciupercute vesele, taiate, cu grija, felii zglobii, 100 de grame de unt proaspat, paste mandre, un strop de sare zdravana, piper frumos si nitel patrunjel aromat.
Pana sa ajunga in farfurie gustoasa mancare, se face asa:
- untul se pune in sireata tigaie incinsa, impreuna cu usturoiul zvapaiat; se adauga ciupercutele si se lasa apoi acolo, sa-ncinga o hora frumoasa impreuna;
- cand obosesc bine si cad istoviti cu totii, o ploaie varatica de sare si piper le domoleste mintea;
- pastele se fierb conform instructiunilor de pe pachet, jucand un sah intr-o oala inalta;
- cu mare drag se scurg apoi si se boteaza cu apa rece din abundenta, dupa care se impletesc duios cu sosul de ciupercute;
- pe platoul primitor se aseaza cu grija, impodobindu-le cu verde de patrunjel proaspat.
Mai este necesar sa spun ca...se savureaza cu mare pofta?
   
   Revenind la ce discutam...fiecare aliment vine, o data cu consumul, cu un aport mai mare sau mai mic de vitamine, proteine, acizi, glucide, lipide etc; renuntand la anumite produse, automat organismul uman este privat de anumiti "factori" ce asigura buna functionare; drept urmare, este necesara administrarea unui supliment alimentar care sa completeze eventualele carente (calciu, fier, zinc, iod, vitaminele B1, B2, B6, B12, D).  

-------->mixul de vitamine si minerale menit sa intregeasca un stil de viata sanatos si sa intareasca sistemul imunitar

 Cu acest articol m-am alaturat campaniei Fii Activ cu Doppelherz® aktiv Pentru Vegetarieni.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc