Treceți la conținutul principal

Vine MosCraciun...



   ...Ma trec fiorii...un vant puternic imi brazdeaza chipul, transformandu-mi privirea in stana de gheata....imi ating, tremurand, varful nasului...mm, e reeeece, reeece; fug repede in casa si ma cuibaresc langa soba incinsa; oasele par sa sfaraie de placere; o stare de bine imi inunda sufletul...
   - A venit iarna, soptesc timid...Hi hi, acusi vine Mosu'!
   Imi pregatesc o ceasca de ciocolata calda si cad in visare, plina de emotie, jucandu-ma usor cu pixul pe hartia mata:

" Draga Mos Craciun, la noi vremea se inrautateste, vantul s-antetit...semn ca vin ninsorile...preabine zic eu, pentru renii tai si saniuta zglobie, incarcata de daruri minunate pentru acei dintre noi care-au fost cuminti tot anul...Copil fiind, iti scriam cu drag si speranta despre cat de bine am invatat ori cat de mult i-am ascultat pe parinti, ca apoi sa te rog sa imi aduci o papusa, un joc sau orice alta jucarie dorita...asteptam cu mare emotie noaptea magica, cand urmaream jocul fulgilor de nea pe geam pana noaptea tarziu ( pana ma fura somnul), cu speranta sa te vad zburand deasupra casei...mergeam apoi, convinsa de mama, in patut, dar nu inainte de a-ti lasa sub bradul falnic impodobit cu mare zarva si bucurie paharul cu lapte cald si fursecurile proaspat scoase din cuptor...Dimineata, dorintele imi erau indeplinite de tine,  Mosule prea drag si bun...Nu am inteles o clipa cum reusesti sa ajungi intr-o singura noapte la toti copiii de pe pamant...MAGIE era raspunsul la toate intrebarile mele nevinovate si curioase. 
Acum sunt mama si ceea ce imi doresc este sa le poti indeplini strumfilor mei si tuturor copiilor visele...si, de vrei, sa-mi faci si mie un mic, mic, mic dar...Sssst, sa nu ma auda cineva; mi-ai face o mare bucurie daca ai veni acum, aici, sa bei o ceasca de ciocolata calda cu mine, caci stiu ca si tu o adori si o savurezi cu placere...as fi fericita..."

   Clinchet de clopotei se aude suav...geamul se umple de flori de gheata...se aud pasi apasati...tresar:
   - Cine e acolo?
   Desi nu primesc nici un raspuns, ma simt...atat de fericita!

Craciunul in cele mai frumoase povestiri   Imi reiau lectura, cu inima multumita...an de an, in preajma Sarbatorilor de iarna, citesc pe nerasuflate Crăciunul în cele mai frumoase povestiri , aici fiind adunate cele mai frumoase ganduri, sentimente, inchipuiri ori trairi, frumos prelucrate si spuse de Mark Twain, Charles Dickens ori Oscar Wilde...

Articol scris pentru SuperBlog2013!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Coltul de respiro

     Daca ar fi sa fac un clasament al etapelor vietii, ar fi simplu: pe primul loc s-ar situa perioada in care suntem toti 4 acasa ( plus catelusul, care, iata, a "crescut" si "educat" 2 copii in aceasta familie vesela, avand grija sa ne atentioneze cand ceva nu era in ordine si sa suporte, cu rabdare infinita, chinurile...pardon, joaca celor mici - ehe, cate clamite a avut agatate in par, cate hainute a trebuit sa suporte pe ea si cate plusuri a trebuit sa care prin casa, prinse de ham; desigur, alte momente delicioase ar fi acelea in care copiii impart mancarea, frateste, cu catelusul) - perioada pe care inca o traim cu mare bucurie si recunostinta...    Am meditat mult, de un an incoace...ador serile in familie , cand ne adunam in jurul mesei, la cina, si povestim ce am facut, fiecare, peste zi sau cand organizam cinema acasa cu toate "ingredientele" necesare ( bilete, popcorn, nachos, sosuri, sucuri/ apa, sasait in sala) ori zilele lungi cand luam joc

Rasfatul tenului meu

   Buna dimineata, viata! Buna dimineata, soare! Buna dimineata, ten fericit!    Pana de curand, ma luptam cu urmatoarea situatie, incercand sa gasesc o solutie multumitoare: tenul meu, in perioada rece si in momentele de trecere brusca de la o temperatura la alta, suferea (si acum sufera, dar detaliez imediat ce am descoperit) foarte mult (vizibil si ingrijorator, atat pentru mine, cat si pentru cei din jur - prietenii imi stiau problema, insa ceilalti imi atrageau atentia ca e necesar sa o rezolv, nestiind ca lupta mea e zilnica), prezentand zone uscate (cruste, de cele mai multe ori) si roseata.     Ani intregi am incercat foarte multe creme, dintre cele mai renumite si mai scumpe, crezand ca sunt si bune; la recomandarea unui medic dermatolog, m-am oprit la una singura: Ivatherm pentru ten sensibil, uscat; ce pot spune este ca o foloseam de doua, trei ori pe zi, iar rezultatul era multumitor (peste noapte, insa, tenul se deshidrata si dimineata o incepeam trista, insistand, c

Joaca de-a decoratul

      Casuta inca nu e gata, e departe de a fi, dar caldura ei si optimismul nostru cantaresc greu si ne dau putere pentru a face pas cu pas catre indeplinirea fiecarei dorinte. Adunam idei, visuri, feedback de la prieteni, proiecte aplicabile, in agenda noastra prafuita ( renumita agenda, deschisa acum un an si jumatate, in plina pandemie, cand am inceput munca in curte, apoi casa...agenda in care sunt notate fel si fel de liste de materiale de constructii, articole de gradina, sute de calcule si recalculari - in functie de fluctuatia preturilor).     In momentul in care pasim spre infaptuirea unei noi etape, rasfoim, cu rabdare, agenda pentru a vedea notitele si pentru a le completa si cantari - a stabili gradul de aplicabilitate. De curand, am avut placerea de a afla si testa o chestie super draguta si utila: amenajarea, online, a unei incaperi. Cei care ma citesc, constant, stiu ca sunt fascinata de tot ce inseamna online, ca ador programelele ce-ti pot citi si indeplini gandurile