Treceți la conținutul principal

Paseste cu mine pe Strada Fictiunii


   Sunt eu si cu gandurile mele...sumbre sau exagerat de optimiste, triste ori vesele, palpabile ori de neimaginat...Pasesc vioi pe caldaramul ce inca miroase a nou, uimindu-mi privirea atintita la cladirile incetosate de vreme, uitate de viata. Stropi mari de ploaie ma fac sa tresar, trezindu-mi toate simturile. Sunt doar eu..."e strada mea", imi zic..."unde sunt ceilalti, oare?".
    Ma simt privita si, curiosii ochi imi impovareaza mersul...imi simt picioarele prinse in asfaltul care inca spumega, fapt ce-mi incetineste grozav ritmul. Un tipat asurzitor, urmat de un zgomot puternic provoaca revolta in porii-mi sensibili; apoi...liniste...o liniste apasatoare, mult prea apasatoare...Ma uit in jur si un sentiment de teama si neliniste ma incearca; "ce-a fost asta? unde? ce s-a intamplat?", imi soptesc in barbie, pentru a nu bruia linistea. Vad un chip posomorat de vreme, brazdat de sentimente si incercari, chinuit de probleme, dar totodata inveselit de timidele raze de soare ce se itesc usor...Diamantele inceteaza a se mai rostogoli din cer, lasand tronul fastuosului curcubeu. Ma las rapita de frumusetea fara de seaman, desi in suflet se duce o lupta crunta; un miros greoi imi navaleste in nari...primul impuls este de a fugi...ma ambitionez si imi continui micuta calatorie, impulsionata de o curiozitate de nestavilit. Am ajuns pe aleea Crimei...brrr...se perinda cu o viteza de nedescris schelete galagioase, umbre nesigure, sticlute rosiatice, cutite insangerate si perdele agitate, miscate agale de vant...Poposesc o vreme, consientizand faptul ca totul e ireal, dar fascinant.
   Ma aventurez pe frumoasa alee binecunoscuta Bestseller, unde, file de carti prafuite, dar slefuite cu drag si daruire dau frau imaginatiei, lasand personajele libere de a-si contura aievea destinul, in fata pasionatilor; femei frumoase, indragostite de domni chipesi, adultere, neintelegeri in casa contilor ori intrigi pasionale, povesti, omagii, scenarii ce te tin iar si iar cu sufletul la gura, hranindu-ti inima...toate fac deliciul unei dupa-amiezi relaxante sau a unei seri frumoase.
   In parcul Clasic intalnesc...esenta lucrurilor...interpretari interesante ale unor fapte si personaje ce imi marcheaza clar mintea; Facultatea lucrurilor de prisos (de Iuri Dombrovski), de exemplu, pune in lumina o "intamplare" ce te pune pe ganduri, iar Omul invizibil (Ralph Ellison), considerat de Daily Telegraph "Unul dintre cele mai influente romane ale secolului XX" scoate in evidenta latura vizibila/invizibila a omului ce constientizeaza importanta prezentei lui in societate.
    O straduta ingusta, Contemporana, se iveste in capatul aleii largi...imi numar pasii, nerabdatoare fiind de a trece pragul ce se inalta falnic in cale-mi. Incep sa se infiripe scenarii elegante, ce ma fac sa inclin capul in semn de respect. Editura All a adunat, meticulos, file valoroase de pe cele patru ramuri stradale, venind in intampinarea cititorilor.Strada Fictiunii logoBanner vertical Strada Fictiunii
   M-as plimba necontenit pe strada Fictiunii, uitand de tot si de toate, traind pentru a citi si citind pentru a-mi bate inima in continuare...Te invit, dar, sa pasim impreuna, uneori, pe strada imaginatiei...Fii curios, caci curiozitatea iti hraneste sufletul, facandu-l sa zambeasca si sa creasca mereu!

Articol scris pentru SuperBlog2014!
  

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Coltul de respiro

     Daca ar fi sa fac un clasament al etapelor vietii, ar fi simplu: pe primul loc s-ar situa perioada in care suntem toti 4 acasa ( plus catelusul, care, iata, a "crescut" si "educat" 2 copii in aceasta familie vesela, avand grija sa ne atentioneze cand ceva nu era in ordine si sa suporte, cu rabdare infinita, chinurile...pardon, joaca celor mici - ehe, cate clamite a avut agatate in par, cate hainute a trebuit sa suporte pe ea si cate plusuri a trebuit sa care prin casa, prinse de ham; desigur, alte momente delicioase ar fi acelea in care copiii impart mancarea, frateste, cu catelusul) - perioada pe care inca o traim cu mare bucurie si recunostinta...    Am meditat mult, de un an incoace...ador serile in familie , cand ne adunam in jurul mesei, la cina, si povestim ce am facut, fiecare, peste zi sau cand organizam cinema acasa cu toate "ingredientele" necesare ( bilete, popcorn, nachos, sosuri, sucuri/ apa, sasait in sala) ori zilele lungi cand luam joc

Rasfatul tenului meu

   Buna dimineata, viata! Buna dimineata, soare! Buna dimineata, ten fericit!    Pana de curand, ma luptam cu urmatoarea situatie, incercand sa gasesc o solutie multumitoare: tenul meu, in perioada rece si in momentele de trecere brusca de la o temperatura la alta, suferea (si acum sufera, dar detaliez imediat ce am descoperit) foarte mult (vizibil si ingrijorator, atat pentru mine, cat si pentru cei din jur - prietenii imi stiau problema, insa ceilalti imi atrageau atentia ca e necesar sa o rezolv, nestiind ca lupta mea e zilnica), prezentand zone uscate (cruste, de cele mai multe ori) si roseata.     Ani intregi am incercat foarte multe creme, dintre cele mai renumite si mai scumpe, crezand ca sunt si bune; la recomandarea unui medic dermatolog, m-am oprit la una singura: Ivatherm pentru ten sensibil, uscat; ce pot spune este ca o foloseam de doua, trei ori pe zi, iar rezultatul era multumitor (peste noapte, insa, tenul se deshidrata si dimineata o incepeam trista, insistand, c

Joaca de-a decoratul

      Casuta inca nu e gata, e departe de a fi, dar caldura ei si optimismul nostru cantaresc greu si ne dau putere pentru a face pas cu pas catre indeplinirea fiecarei dorinte. Adunam idei, visuri, feedback de la prieteni, proiecte aplicabile, in agenda noastra prafuita ( renumita agenda, deschisa acum un an si jumatate, in plina pandemie, cand am inceput munca in curte, apoi casa...agenda in care sunt notate fel si fel de liste de materiale de constructii, articole de gradina, sute de calcule si recalculari - in functie de fluctuatia preturilor).     In momentul in care pasim spre infaptuirea unei noi etape, rasfoim, cu rabdare, agenda pentru a vedea notitele si pentru a le completa si cantari - a stabili gradul de aplicabilitate. De curand, am avut placerea de a afla si testa o chestie super draguta si utila: amenajarea, online, a unei incaperi. Cei care ma citesc, constant, stiu ca sunt fascinata de tot ce inseamna online, ca ador programelele ce-ti pot citi si indeplini gandurile