Treceți la conținutul principal

Masina ta, la un pas distanta


   Am fost de curand la o expozitie auto si...nu mare mi-a fost mirarea (dar incantarea...la cote maxime) sa descopar, in toata splendoara sa, masina copilariei mele: un frumos trabant, bine intretinut, al carui motor torcea impecabil. Il priveam tacuta, zambind timid, impovarata deodata de mii de ganduri...de amintiri dragi...
   Parintii mei au avut un trabant alb, cu numar...O, da! Era un numar de inmatriculare ce se termina in grupul de litere: CLA; era o masinuta tare "rasfatata" de catre toti membrii familiei: tata o lustruia ori de cate ori avea timp liber, mama se preocupa de starea covoraselor si a husei (husa fusese facuta la comanda, din bucati de material in nuante maro), surorile erau fascinate de condus, iar eu, mezina casei, il aveam in grija pe Bombonel, catelusul din spatele masinii (model clasic...un catelus care isi clatina capul tacticos, in timpul mersului).
   Am atins, cu varful degetelor, capota superbei masini, gandindu-ma ca urmeaza sa achizitionam si noi, cat de curand, un alt autovehicul, deoarece Babe a noastra a adunat suficiente amintiri si, din pacate, a devenit neincapatoare pentru noi (4 persoane si un catel). Fusese luata in leasing, noua, insa acum am  opta pentru o masina la mana a doua.
- De ce vrei sh? m-a intrebat, intr-o zi, buna mea prietena, surprinzandu-ma cautand oferte pe internet.
- Motive ar fi multe...In primul rand e mai avantajos din punct de vedere financiar, in al doilea rand, am invatat de-a lungul timpului ca nu tot ce e nou, proaspat scos din tipla, e si bun, asa ca incerc sa ofer o sansa unui obiect experimentat...Desi, mi-e teama sa nu gresesc, caci multe persoane au ales...fie vanzatorul nepotrivit (nehotarat, sucit, incompatibil cu buna credinta ori cu bunul simt), fie masina nepotrivita (an fabricatie diferit, kilometraj modificat, piese schimbate etc.). Nu stiu...caut...caut ceva dar nu stiu ce si de unde. Doar stii...criteriile sunt simple: sa fie suficient de mare, portbagaj incapator, musai cu 4 portiere, sa nu fie joasa (stii ca noi parcurgem trasee destul de anevoioase), sa aiba dotarile corespunzatoare asigurarii confortului: AC, radio, inchidere centralizata, comenzi pe volan, geamuri si oglinzi electrice, servo. A, da! Si sa nu fie neagra (urasc negrul) ori galbena (taxiurile sunt galbene, la noi, deci clar, exclud aceasta culoare de pe lista).
- Ai incercat la SIXT SH? Am auzit ca ar fi de incredere...multe persoane recomanda magazinul; e mai bine sa te orientezi catre o firma specializata, in detrimentul persoanelor fizice. Daca nu ma insel, ofera si garantie. Intra pe pagina lor, sa vezi ce oferte au! Asa, de curiozitate, zic...
   I-am ascultat sfatul, asa ca, mai tarziu, dar tot in aceeasi zi, am trecut pragul virtual al magazinului de masini: un spatiu bine structurat, cu o gama diversificata de produse, detaliate corespunzator; in plus, am descoperit alte 2 motive ce ar putea sta la baza deciziei de a achizitiona o masina sh: garantia oferita de firma (deci, prietena mea stia ce stia) si posibilitatea achitarii in rate. Plimbandu-ma, cu mouse-ul indraznet, si cercetand fiecare articol in parte, am descoperit o Skoda superba...de culoare...ghici! Maro! O masina superba! Sincer, nu m-as fi gandit vreodata la aceasta varianta. Desigur, hotararea finala va fi luata de comun acord (la momentul potrivit si in urma unei mici sedinte de familie), insa nu pot sa nu-mi imaginez,  deja, prima plimbare cu ea...Pentru a o testa, e necesar un drum relativ lung, asa ca prima optiune ce-mi vine in minte este traseul catre copilarie...catre orasul natal. Astfel, as si verifica-o corespunzator si mi-as si potoli, pentru un timp, dorul de casa.
   Configurarea unei masini, la SIXT SH, e simpla: trebuie doar sa dai frau dorintei:

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Coltul de respiro

     Daca ar fi sa fac un clasament al etapelor vietii, ar fi simplu: pe primul loc s-ar situa perioada in care suntem toti 4 acasa ( plus catelusul, care, iata, a "crescut" si "educat" 2 copii in aceasta familie vesela, avand grija sa ne atentioneze cand ceva nu era in ordine si sa suporte, cu rabdare infinita, chinurile...pardon, joaca celor mici - ehe, cate clamite a avut agatate in par, cate hainute a trebuit sa suporte pe ea si cate plusuri a trebuit sa care prin casa, prinse de ham; desigur, alte momente delicioase ar fi acelea in care copiii impart mancarea, frateste, cu catelusul) - perioada pe care inca o traim cu mare bucurie si recunostinta...    Am meditat mult, de un an incoace...ador serile in familie , cand ne adunam in jurul mesei, la cina, si povestim ce am facut, fiecare, peste zi sau cand organizam cinema acasa cu toate "ingredientele" necesare ( bilete, popcorn, nachos, sosuri, sucuri/ apa, sasait in sala) ori zilele lungi cand luam joc

Rasfatul tenului meu

   Buna dimineata, viata! Buna dimineata, soare! Buna dimineata, ten fericit!    Pana de curand, ma luptam cu urmatoarea situatie, incercand sa gasesc o solutie multumitoare: tenul meu, in perioada rece si in momentele de trecere brusca de la o temperatura la alta, suferea (si acum sufera, dar detaliez imediat ce am descoperit) foarte mult (vizibil si ingrijorator, atat pentru mine, cat si pentru cei din jur - prietenii imi stiau problema, insa ceilalti imi atrageau atentia ca e necesar sa o rezolv, nestiind ca lupta mea e zilnica), prezentand zone uscate (cruste, de cele mai multe ori) si roseata.     Ani intregi am incercat foarte multe creme, dintre cele mai renumite si mai scumpe, crezand ca sunt si bune; la recomandarea unui medic dermatolog, m-am oprit la una singura: Ivatherm pentru ten sensibil, uscat; ce pot spune este ca o foloseam de doua, trei ori pe zi, iar rezultatul era multumitor (peste noapte, insa, tenul se deshidrata si dimineata o incepeam trista, insistand, c

Joaca de-a decoratul

      Casuta inca nu e gata, e departe de a fi, dar caldura ei si optimismul nostru cantaresc greu si ne dau putere pentru a face pas cu pas catre indeplinirea fiecarei dorinte. Adunam idei, visuri, feedback de la prieteni, proiecte aplicabile, in agenda noastra prafuita ( renumita agenda, deschisa acum un an si jumatate, in plina pandemie, cand am inceput munca in curte, apoi casa...agenda in care sunt notate fel si fel de liste de materiale de constructii, articole de gradina, sute de calcule si recalculari - in functie de fluctuatia preturilor).     In momentul in care pasim spre infaptuirea unei noi etape, rasfoim, cu rabdare, agenda pentru a vedea notitele si pentru a le completa si cantari - a stabili gradul de aplicabilitate. De curand, am avut placerea de a afla si testa o chestie super draguta si utila: amenajarea, online, a unei incaperi. Cei care ma citesc, constant, stiu ca sunt fascinata de tot ce inseamna online, ca ador programelele ce-ti pot citi si indeplini gandurile