Treceți la conținutul principal

Cu sau fara tehnologie


   La inceput de an, m-a apucat un dor nebun de copilarie...de acea copilarie frumoasa, condusa de jocuri nascocite si jucarii inventate si mestesugite din te miri ce...de acea perioada minunata in care tehnologia era un lux ori un vis, iar timpul statea in loc; ooo, intr-o zi de vacanta faceam atat de multe lucruri! 
   Ei bine, responsabil si "vinovat" de aceasta nostalgie este flacaul familiei, de care sunt tare mandra deoarece il gadila uneori muza si incepe a mesteri cate ceva haios ori util: cand gaseste cate o cutie de carton prin casa o revendica repede si incepe a "construi" fie o casuta, fie o barca ori o masina de curse (dupa ce masoara, taie, lipeste, o "convoaca" pe surioara lui la o sesiune de colorat/pictat, caci e musai ca acel obiect sa fie "vesel"). Acum doua seri, dupa sesiunea de joaca (pe tableta), a decis ca e momentul sa isi comande un laptop (Daca parintii au, ar trebui sa aiba si el, nu?). Iata cum a procedat:
->  "Alo, da, as dori sa comand un laptop...da, da, modelul acela de pe site...da, multumesc, astept." (un apel scurt, convingator, hotarat);
-> timp de 15 minute am auzit zgomote ciudate din camera, semn ca lucreaza la....ceva;
-> "Ati ajuns? Acum ies." si il vad ca iese in fuga pe balcon, intorcandu-se rapid cu o greutate inchipuita in brate;
-> "Mami, a ajuns coletul! Hai sa vezi ce mi-am cumparat!"
-> intru in jocul lui (cum as putea eu sa stric bucuria unui copil poznas), merg repejor in camera si il privesc montand noul gadget:

-> "Uite, are si mouse si tastatura! Am si cateva cd-uri cu filme (scoate, bucuros, dintr-o cutiuta un teanc de globuri cu troli, de carton) pentru tine! Pe care vrei sa-l vezi acum?"
   M-am lasat convinsa, recunosc, caci doar nu am mai multi ani (sufleteste) decat el, asa ca am ales o comedie pentru acea seara; m-a lasat uitandu-ma la un ecran negru...sa fi trecut 30 de minute...deja ma lua cu somn. I-am spus, politicos, ca am terminat de vizionat filmul, moment in care el a venit, a strans "aparatura" cu mare grija si mi-a promis ca imi va da zilnic, cate un cd, pentru ca ma iubeste si vrea sa ma relaxez si eu putin.
    Aseara, tarziu....sa fi trecut de ora 1..."Mami, azi nu te-ai uitat la film!"
    Daaaaa, e minunata copilaria cu, dar mai ales FARA tehnologie!

   Nu-i pot intelege pe cei (parinti, bunici) care isi "uita" copiii/nepotii in fata televizorului, tabletei, calculatorului...Strumfii au atat de multe de oferit, atat de multa imaginatie de hranit si de "prezentat", atat de multa bucurie de impartasit...O ora, maxim doua pe zi ar fi suficient cat sa fie "in pas cu tehnologia". Eu, ca parinte, prefer zarva si dezordinea in casa in detrimentul linistii.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Coltul de respiro

     Daca ar fi sa fac un clasament al etapelor vietii, ar fi simplu: pe primul loc s-ar situa perioada in care suntem toti 4 acasa ( plus catelusul, care, iata, a "crescut" si "educat" 2 copii in aceasta familie vesela, avand grija sa ne atentioneze cand ceva nu era in ordine si sa suporte, cu rabdare infinita, chinurile...pardon, joaca celor mici - ehe, cate clamite a avut agatate in par, cate hainute a trebuit sa suporte pe ea si cate plusuri a trebuit sa care prin casa, prinse de ham; desigur, alte momente delicioase ar fi acelea in care copiii impart mancarea, frateste, cu catelusul) - perioada pe care inca o traim cu mare bucurie si recunostinta...    Am meditat mult, de un an incoace...ador serile in familie , cand ne adunam in jurul mesei, la cina, si povestim ce am facut, fiecare, peste zi sau cand organizam cinema acasa cu toate "ingredientele" necesare ( bilete, popcorn, nachos, sosuri, sucuri/ apa, sasait in sala) ori zilele lungi cand luam joc

Rasfatul tenului meu

   Buna dimineata, viata! Buna dimineata, soare! Buna dimineata, ten fericit!    Pana de curand, ma luptam cu urmatoarea situatie, incercand sa gasesc o solutie multumitoare: tenul meu, in perioada rece si in momentele de trecere brusca de la o temperatura la alta, suferea (si acum sufera, dar detaliez imediat ce am descoperit) foarte mult (vizibil si ingrijorator, atat pentru mine, cat si pentru cei din jur - prietenii imi stiau problema, insa ceilalti imi atrageau atentia ca e necesar sa o rezolv, nestiind ca lupta mea e zilnica), prezentand zone uscate (cruste, de cele mai multe ori) si roseata.     Ani intregi am incercat foarte multe creme, dintre cele mai renumite si mai scumpe, crezand ca sunt si bune; la recomandarea unui medic dermatolog, m-am oprit la una singura: Ivatherm pentru ten sensibil, uscat; ce pot spune este ca o foloseam de doua, trei ori pe zi, iar rezultatul era multumitor (peste noapte, insa, tenul se deshidrata si dimineata o incepeam trista, insistand, c

Joaca de-a decoratul

      Casuta inca nu e gata, e departe de a fi, dar caldura ei si optimismul nostru cantaresc greu si ne dau putere pentru a face pas cu pas catre indeplinirea fiecarei dorinte. Adunam idei, visuri, feedback de la prieteni, proiecte aplicabile, in agenda noastra prafuita ( renumita agenda, deschisa acum un an si jumatate, in plina pandemie, cand am inceput munca in curte, apoi casa...agenda in care sunt notate fel si fel de liste de materiale de constructii, articole de gradina, sute de calcule si recalculari - in functie de fluctuatia preturilor).     In momentul in care pasim spre infaptuirea unei noi etape, rasfoim, cu rabdare, agenda pentru a vedea notitele si pentru a le completa si cantari - a stabili gradul de aplicabilitate. De curand, am avut placerea de a afla si testa o chestie super draguta si utila: amenajarea, online, a unei incaperi. Cei care ma citesc, constant, stiu ca sunt fascinata de tot ce inseamna online, ca ador programelele ce-ti pot citi si indeplini gandurile