sâmbătă, 19 decembrie 2015

Fantezie cu mar si nuca


 
   Acum, in ceas de seara, vin in intampinarea cititorilor mei  dragi cu ceva dulce si bun...un mic rasfat...deliciul cu care va voi incanta, sper eu, virtual, si cu care i-am delectat pe sot si pe strumfii mei (putin mai devreme) se numeste simplu: fantezie cu mar si nuca :).
   Pentru curiosii ce vor sa incerce reteta, iata de ce au nevoie:
-> o cana (de 250ml) plina cu biscuiti sfaramati
-> 6 linguri unt topit (unt de minim 80%)
-> 1/4 cana zahar pudra
-> o cana cu mere taiate cubulete  (merele curatate de coaja)
-> 1/3 cana zahar
-> o lingura faina
-> un praf de scortisoara (un varf de lingurita)
- o lingura cacao
-> ciocolata pentru decor
-> nuci
-> si ingredientul secret, desigur: un strop de suflet (la noi in familie e suficient mereu, caci, avand doi copii zburdalnici si veseli, nu ai cum sa nu faci totul, dar absolut totul cu inima deschisa).

   Pentru realizarea desertului, se procedeaza astfel:
- se topeste untul
- intr-un vas se amesteca biscuitii cu zaharul pudra, cacao si cu untul topit
- in alt vas se amesteca marul cu zaharul, faina si scortisoara, dupa care se pune intr-o tava la cuptor, pentru 10minute, la foc mare (pozitia 8, la aragazul nostru)
- se ung formele (eu am folosit o tava pentru briose-6bucati) cu unt
- se imparte compozitia de biscuti in cele 6 forme, presand usor cu mana, formand "cosulete"

- se da la cuptor, la foc mare, pentru 5 minute, apoi se lasa la racit
- in cosulete se pune marul si se mai da pentru aproximativ 5 minute, la cuptor
- dupa ce se racesc, se scot prajiturelele din forme, se decoreaza cu ciocolata topita si cu nuca zdrobita.

- se mananca cu mare pofta!

   Raspund, cu aceasta reteta, provocarii  lansate de Laura,  prin urmare particip la concursul Sărbătoarea Recoltei cu Valahia Garden :)



  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc